Štát plánuje do roku 2026 finančne dopomôcť k obnove až 30 000 rodinných domov – je teda pravdepodobné, že príspevok dostane každý žiadateľ, ktorý bude mať záujem a zároveň splní všetky štátom stanovené podmienky.
Naša spoločnosť má počas svojej pôsobnosti v oblasti dotácií na zateplenie 100% úspešnosť pri schvaľovaní príspevkov a preto garantujeme aj schválenie príspevku na obnovu rodinného domu. V opačnom prípade budú peniaze za naše služby vrátené v plnej výške.
Príspevok bude poskytnutý na jeden alebo viacero z nasledujúcich predmetov obnovy:
Príspevok bude poskytnutý aj na náklady spojené s vypracovaním:
Projektovú dokumentáciu aj energetické certifikáty Vám vypracujeme my. Vo fáze projektu nastavíme všetky potrebné parametre obnovy, čím sa predíde problémom a prípadnému zamietnutiu poskytnutia príspevku.
V prípade akceptovania cenovej ponuky vystavíme zálohovú faktúru vo výške 50 % z celkovej ceny danej služby, po ktorej úhrade si dohodneme termín obhliadky a zamerania objektu, ktorému bude predchádzať vyžiadanie vstupných podkladov (katastrálne územie v ktorom sa stavba nachádza a parcelné číslo stavby, zaslanie dostupnej projektovej dokumentácie a fotografií stavby).
Druhá platba vo výške 50 % sa realizuje po odovzdaní projektu a podaní žiadosti. V prípade neschválenia žiadosti Vám garantujeme vrátenie vynaložených finančných prostriedkov za naše služby.
Doporučujeme kontaktovať nás v predstihu, najlepšie hneď ako sa rozhodnete pre obnovu. Akonáhle budú zverejnené ďalšie kolá výzvy pustíme sa do prípravy projektovej dokumentácie a ďalších povinných príloh. Kontaktujete nás prosím priebežne, objednávky prijímame už na rok 2023.
Po vyhlásení výzvy za Vás požiadame o príspevok online. Podať žiadosť bude možné aj osobne v regionálnych centrách.
Po dohode na plánovanom rozsahu prác, si na príslušnom stavebnom úrade preveríte, či na realizáciu navrhovaných projektových prác bude potrebné ohlásenie stavebných úprav a udržiavacích prác alebo stavebné povolenie.
V prípade záujmu o spracovanie a dodanie výkresovej dokumentácie, ktorá bude slúžiť ako podklad pre realizátora stavebných prác odporúčame objednávku ponuky č.2.
Ukončením celého procesu je vydanie energetického certifikátu pre rodinný dom po realizácií rekonštrukcie. Certifikát bude deklarovať splnenie 30% úspory energií a splnenie ostatných požadovaných technických parametrov obnovy.
Za oprávnené sú považované výdavky priamo súvisiace so zabezpečením realizácie obnovy RD, t.j. stavebné práce, montáž, resp. inštalácia zariadení, dodávky a služby bezprostredne súvisiace s menovanými opatreniami. Za oprávnené môžu byť považované aj výdavky na nevyhnutné úpravy, ak súvisia s menovanými skupinami opatrení a opatreniami (napríklad súvisiace stavebné úpravy vyvolané zatepľovacími prácami ako sú demontáž a opätovná montáž zábradlí, bleskozvodu, zateplenie balkónov, lodžie, prístrešku, obnova vstupu do budovy a pod.).
Poskytnutie prostriedkov sa nevzťahuje na práce, tovary a služby objednané pred 1. februárom 2020. Žiadateľ preukazuje túto skutočnosť zmluvou, objednávkou alebo faktúrou (ak obsahuje informáciu o dátume objednávky). Deň vystavenia záväznej objednávky je uvedený v texte príslušnej faktúry. Zároveň platí, že dátum zdaniteľného plnenia na faktúre, ani dátum vystavenia objednávky nesmie byť skorší ako 1. február 2020.
Realizácia navrhovaných opatrení v rámci projektu sa preukazuje až po podpise zmluvy o PPM, a to priložením fotodokumentácie východiskového stavu a stavu RD po realizácii projektu k žiadosti o platbu. V nadväznosti na uvedené je potrebné pripraviť pred realizáciou obnovy fotodokumentáciu v požadovanom rozsahu. Dohode na plánovanom rozsahu prác, si na miestne príslušnom stavebnom úrade preveríte, či na realizáciu navrhovaných projektových prác bude potrebné ohlásenie stavebných úprav a udržiavacích prác alebo stavebné povolenie.
Okrem realizácie vyššie uvedených opatrení je možné finančné prostriedky poskytnúť aj na prípravu sprievodnej dokumentácie. (projektovú dokumentáciu,energetické hodnotenie budovy, energetický certifikát. Projektová dokumentácia je základným dokumentom, na základe ktorého sa realizuje projekt. Povinnosť jej spracovania stanovuje príslušný stavebný úrad. V rámci stavebného konania, na základe ktorého sa vydáva stavebné povolenie.
Spracovanie projektovej dokumentácie odporúčame aj v prípade, ak obnova RD nespadá pod režim stavebného povolenia.
Realizácia projektu musí byť ukončená v prípade:
1. Energetický certifikát po zrealizovanej obnove ( Je súčasťou našej ponuky)
2. Doklady preukazujúce zrealizovanie obnovy RD
a. projekty, resp. ich časti, ktoré boli zrealizované dodávateľom:
a.1. preberací/ odovzdávací protokol (doklad, ktorým potvrdzuje prevzatie diela, resp. zariadenia do užívania)
a.1.1. v prípade, že je predmetom obnovy aj odstránenie azbestu predkladá sa potvrdenie o naložení s nebezpečným odpadom
a.2. dodací list
a.3. revízna správa o odbornej prehliadke a odbornej skúške zariadenia (alebo iný dokument, z ktorého jasne vyplýva prevzatie diela, resp. zariadenia, vrátane *technického listu prijímateľom)
a.* technický list – v prípade opatrení B1 (tepelné čerpadlo, fotovoltický panel, solárny kolektor, plynový kondenzačný kotol, rekuperácia, iný tepelný zdroj vrátane súvisiacich prác a pridružených nákladov) alebo B3 (Akumulačná nádrž na dažďovú vodu) – SAŽP môže v pripadne pochybnosti vyžiadať predloženie certifikátu k výrobku resp. inštalovanému zariadeniu za účelom preukázania splnenia deklarovaných hodnôt v súlade s podmienkami DNSH (napr. vyhlásenie o zhode).
b. projekty, resp. ich časti, ktoré boli zrealizované svojpomocne:
b.1. čestné vyhlásenie prijímateľa (prikladáme v prílohe)
2. fotodokumentácia – všetkých vykonaných prác (súbor podľa vzoru s vyplnenou fotodokumentáciou pred úplným začiatkom a po úplnom konci realizácie)
*3. právoplatné dokumenty v prípade stavebného povolenia
a. kolaudačné rozhodnutie bez vád a nedorobkov
b. rozhodnutie o predčasnom užívaní stavby
c. rozhodnutia o dočasnom užívaní stavby,
/pričom vady a nedorobky v nich uvedené nemajú alebo nemôžu mať vplyv na funkčnosť stavby/
tieto doklady sú kľúčové nie len na overenie rozsahu zrealizovanej obnovy (a jej súladu s predloženou žiadosťou a prílohou č. 2 zmluvy o PPM) ale aj na overenie splnenia časovej oprávnenosti projektu.
4. Doklady preukazujúce spôsob, akým bolo naložené so stavebným odpadom
a. zrealizované dodávateľom:
a.1. doklad o odovzdaní stavebných odpadov a odpadov z rekonštrukcie spoločnosti oprávnenej na nakladanie s odpadmi (spoločnosť oprávnená na zber odpadov)
– spoločnosť oprávnená na prevádzkovanie zariadenia na zhodnocovanie alebo zneškodňovanie stavebných odpadov a odpadov z demolácií), ktorý obsahuje:
– identifikáciu odovzdávajúceho – pôvodcu odpadu (realizátora stavebných prác)
– stavby, z ktorej odpad pochádza,
– identifikáciu spoločnosti oprávnenej na nakladanie s odpadmi, ktorá odpad preberá,
– identifikáciu odpadu (katalógové číslo odpadu podľa prílohy č. 1 Katalógu odpadov)
– spôsob nakladania s odpadom a
– dátum odovzdania odpadu.
a.2. doklad, preukazujúci oprávnenosť osoby, ktorá odpad v zmysle predchádzajúceho bodu preberá, nakladať s odpadom spôsobom, uvedeným v predchádzajúcom bode /súhlas podľa § 97 ods. 1 zákona o odpadoch (ak nakladanie s odpadom podlieha súhlasu) alebo registráciu (ak nakladanie s odpadom podlieha súhlasu/
a.3. sumarizáciu údajov o vzniknutých stavebných odpadoch – podľa vzoru
b. zrealizované svojpomocne:
a.1. doklad o odovzdaní drobného stavebného odpadu:
a.1.1. vážny lístok v súlade s všeobecne záväzným nariadením obce, resp. mesta, ktorý obsahuje
– identifikáciu odovzdávajúceho – hlavného prijímateľa
– identifikáciu zberného dvora, ktorý odpad preberá,
– identifikáciu odpadu (katalógové číslo odpadu podľa prílohy č. 1 Katalógu odpadov)
– dátum odovzdania odpadu
/alebo/
a.1.2. odovzdanie zberovej spoločnosti alebo inému subjektu, oprávnenému na nakladenie s odpadom, ktorý obsahuje
– identifikáciu odovzdávajúceho – pôvodcu odpadu (realizátora stavebných prác)
– stavby, z ktorej odpad pochádza,
– identifikáciu spoločnosti oprávnenej na nakladanie s odpadmi, ktorá odpad preberá,
– identifikáciu odpadu (katalógové číslo odpadu podľa prílohy č. 1 Katalógu odpadov)
– spôsob nakladania s odpadom a
– dátum odovzdania odpadu.
– doklad, preukazujúci oprávnenosť osoby, ktorá odpad preberá, nakladať s odpadom uvedeným spôsobom /súhlas podľa § 97 ods. 1 zákona o odpadoch (ak nakladanie s odpadom podlieha súhlasu) alebo registráciu (ak nakladanie s odpadom podlieha súhlasu/
a.2. čestné vyhlásenie so sumarizáciou údajov o vzniknutých stavebných odpadoch – podľa vzoru
Keďže na realizáciu projektu sú poskytované verejné prostriedky, podlieha plnenie podmienok zmluvy o PPM finančnej kontrole (v zmysle zákona o FK).
Kontrola môže byť:
(V zmysle zmluvy o PPM sa na projekty obnovy RD vzťahuje „doba udržateľnosti projektu“ 5 rokov. To znamená, že dokumenty a ich originály dokazujúce vykonanie všetkých prác, ktoré sú súčasťou žiadosti o príspevok, je potrebné zachovať päť rokov od prijatia prostriedkov mechanizmu na účet prijímateľa)